Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Er du virksomhed i en branche, der er præget af stor konkurrence, så skal du ikke opgive håbet om at blive fundet øverst på Google, når der søges efter dit produkt. Tror du os ikke, så tag et kig på https://www.klikko.dk/cases/, hvor du kan se resultatet af hårdt SEO-arbejde for virksomheder i hård konkurrence.

Det handler om to ting

SEO er i sig selv en omfattende proces, men der er to ting, du i hvert fald skal have styr på, hvis du vil have en topplacering på Google: indholdet på dit site og linkbuilding.

Indholdet kan du selv gå til. Det er vigtigt at de tekster, der ligger på din hjemmeside, er præcise og giver den information, brugeren har brug for. Skal der 1000 ord til at forklare indholdet optimalt, skal du ikke forsøge at nøjes med 200 for at gøre det kort. Derudover skal du sørge for at have titel og metabeskrivelser på dine sider, ligesom det kan være en god idé at være synlig på de sociale medier.

Linkbuilding er en længere og sværere proces, som sandsynligvis kræver hjælp fra professionelle. Det handler om at skabe links fra troværdige hjemmesider – altså få en god hjemmeside med mange brugere til at linke til din side. Det er nemlig en af de ting, der betyder allermest for Google.